Sensoryczne czwartki w maluszkach
Sensoryczne czwartki maluszków nie tylko pobudzają kreatywność u dzieci, ale także rozwijają sprawność manualną i uczą odpowiedniego reagowania na wrażenia zmysłowe
Sensoryczne czwartki maluszków nie tylko pobudzają kreatywność u dzieci, ale także rozwijają sprawność manualną i uczą odpowiedniego reagowania na wrażenia zmysłowe
We współczesnym świecie wychowanie człowieka twórczego okazuje się koniecznością, a kreatywność staje się receptą na radzenie sobie z wszelkimi zmianami. Dlatego tak ważne jest angażowanie wszystkich zmysłów w procesach poznawczych czy inicjowanie zagadnień problemowych rozwijających nieszablonowe myślenie. Łamigłówki realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Polak ma essę!” w pełni to potwierdzają. Tym razem uczniowie klasy 5b zmierzyli się z kolejnym zadaniem w związku z udziałem w projekcie. Piątoklasiści tworzyli historie z alfabetycznym zacięciem, których wyrazy zaczynały się od kolejnych liter alfabetu.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki COLOR ART uczestnicząc w konkursie "Wszystkie kolory muzyki".
Uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w Miejskim Konkursie na "Pisankę wielkanocną z motywem lubańskim".
27 marca, w siedzibie Zespołu PCE w Lubaniu, odbył się finał „IV Powiatowego Konkursu Matematycznego klas VII-VIII Szkół Podstawowych”. Naszą placówkę reprezentował Paweł Kiełdanowicz (7a), który najpierw okazał się najlepszy podczas eliminacji szkolnych. Nasz uczeń przeszedł też brawurowo półfinał (online) – wygrywając go. Natomiast w samym finale konkursu Paweł zajął prestiżowe I miejsce (ex aequo z rówieśnikiem z SP1 Olszyna), uzyskując zaszczytny tytuł Laureata. Serdecznie gratulujemy zwycięstwa i życzymy kolejnych sukcesów! Brawo!
Memoriał Urszuli Marciniak to otwarte zawody w rozwiązywaniu łamigłówek diagramowych. Jego organizatorami są: Fundacja Matematyków Wrocławskich i Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego we współpracy z Wydawnictwem Logi. Celem konkursu jest upamiętnienie oraz kontynuowanie dzieła Urszuli Marciniak, tj. szerzenie i popularyzowanie logicznego myślenia, a także podniesienie kultury matematycznej wśród Polaków. Zatem miło nam poinformować, że finalistą dolnośląskiej edycji VIII MUM – w kategorii Juniorzy (kl. 6-8 SP) – został Paweł Kiełdanowicz (7a).
Podczas Lubańskiego Jarmarku Wielkanocnego (27 marca) pięknie zaprezentowała się SP1. Na miejskiej scenie w Rynku młode aktorki ze szkolnego koła języka angielskiego wystąpiły ze swoim przedstawieniem pt. „Little Red Riding Hood (Czerwony Kapturek)”. Spektakl, w wykonaniu naszych uczennic, wypadł bardzo dobrze i wszyscy widzowie świetnie się bawili. Dziękujemy bardzo za zaproszenie! Organizatorami Lubańskiego Jarmarku Wielkanocnego byli: Miasto Lubań, Łużyckie Centrum Rozwoju i Miejski Dom Kultury.
26 marca, w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej im. Marii Konopnickiej w Lubaniu, odbyły się zajęcia profilaktyczne pod tytułem „Smutno, że aż boli”. W warsztatach, prowadzonych przez pana Dominika Dudka z Centrum Działań Profilaktycznych w Wieliczce, uczestniczyli uczniowie lubańskiej Jedynki z klasy 8a wraz z wychowawczynią panią Sylwia Matusiak. Tematem spotkania była zaś depresja wśród młodzieży. Dzięki tym zajęciom ósmoklasiści poznali sposoby unikania stanów lękowych, nerwicowych, depresyjnych oraz zdobyli informacje, gdzie szukać pomocy, gdy zauważą niepokojące objawy poważnych zaburzeń nastroju (np. smutek, niechęć do wstania z łóżka czy ograniczanie kontaktów z ludźmi).
W piątek nadszedł wyjątkowy dzień, dzieci ze starszego żłobka udały się po śladach zająca na plac przedszkolny gdzie czekała na nich niespodzianka. Zajączek pochował prezenty dzieciom pod drzewami i dzieci chętnie wyruszyły na poszukiwanie ukrytych niespodzianek. Takie poszukiwanie sprawiło niesamowitą frajdę dzieciom. Cieszymy się , że Zajączek o nas pamiętał.
Zabawa muzyczna z interpretacją ruchową piosenki pt. ,, Praczki ‘’. Zabawa z klamerkami to ćwiczenia, które pobudzają wyobraźnię, usprawniają i wzmacniają chwyt pęsetkowy oraz wpływają na koordynację wzrokowo – ruchową.